zwani.com myspace graphic comments

Monday, March 14, 2011

MaSAK Kek..???RESEPI mana ntah aku kebak ni...KEK apa?KEK batik!!huhu

hehe...bangun jewp tdo..jam menunjukkan pkol 2..wahhh!!katanya nk g bpalll..pegh..pnat gak aku tnggu bpak ku pulang dari keja..xjgakkk...saya terharu bila ayah saya balikk!nk bli stock mkana.....sewaktu saya bangun jewp..drilamunan..aku bermen kucing..uhuk3..plok2 kuceng ksayangan aku...sayang dyuwang da lme xspent time ngan deme!love so much...!!mmmmuuuaahhh!!!sayang dada+koko!!I LOVE U SO...MUCH UCUKKK!!SAYANG DYE...uhuk3..

                                koko+dada=sayang semuanaya!


 Ari ni...saya tegasa nak buat kek eak..??knapa??sjak saya nmpak kek marble coraknya berbentuk kalimah Allah...hehe..tu ler pasal saya ngat nak buat kek marble..hehe..nk buat..2 2 kalau bly..iaitu..kek batik & kek marble..hehe..mak aku kata buat satu dah la..alooo..nk buat tapi telor kat umah tuh xckop..hehe..nk uat cam ne eak..??hihi..ak try jewp lah buat kek batik..huhu..da lupa cam ner nak buat..haha...tgk gak resepi. kat buku mak aku..hehe..akmaklumlah..da dok kolej nih mana jumpa dapur sgt....jmpe jewp..msti nak buat mknan..bukan bly..hahaha..hehe..msty sdey kan...msti terharu..ble ade abak blik umah buat sesuatu mknan untuk family..hehe..tp aku x..haha..buat kek batik untuk bawak untuk dak2 DORM C1..HEHE...sdap sgt kek batik tuh..selalunya..akak aku yg buat kek batik uh kat umah ak..hehe.ni time aku bwak plak..hehe..sdap..yummy3..haha lawaknya..aku bwak kek nih untuk dak si IYKA yang maajok..huhu...cian dye...aku da lme xpjok..haha..

ni 1 cawan majerin+gula masokkan dalam nih nih mixer nmenya...GAUL SEHINGGA SEBATI...

pastikan pecahkan 4biji telur ke dalam mixer..hihi..

ni lah haselnya..kmudian masokkN TELOR Tdi..HEHE
kemudian masukkan vanila...???hehe..supaya hilangkan hanyir telur tadi..hehe

dan gaul sehingga sebati bersama mixer tadi..hehe

KEMUDIAN kan..masokkan lah sekampit@sebotol koko..hehe

sehingga sebati begini ya koko nya...

kemudian nekkan kat atas dapur...hihi..dan buka kan api dengan kecik sehingga koko tersebut likat sehingga sebegini warnanya

INILAH HASIL LIKAT KOKO TERSEBUT...
ni lah..saya gunakan BISKUT MARRIE BRAND..pilhan saya adala MUNCHY..hihi..saya memilih brand yg sedap lagi menyedapkan ..hihi
patahkan biskut tersebut kepada 2...

Lalu..masukkan ke dalam kuali..hehe..dan masokkan biskut marrie ke dalamnya bersama koko yg likat tadi

xlupa jga..kita ltak chips coklat kedalam sebatian tadi

kemudian masukkan ke dalam balang dan sudah pon siap..hihi...hiasilah ia dengal ketak serbuk kacang+chips coklat di atas..hihi...sesudahnya 15minit, masukkan ia ke dalam peti sejuk untuk proses pepejalan plak..haha..ntah pape jewp..hihihi..sudah siap!den boleeyh lah makan..huhu


Well done on my job 4 today!WALAUPON xsempat buat kek marble..dapat jugak saya buat kek nih untuk kawan2 DORM C1..hehe..especially to bdak majok yang ntah pape uh..hahaha




No comments:

Post a Comment