zwani.com myspace graphic comments

Wednesday, February 23, 2011

heart Broken!ACTUALLY whats going on and happen..??

is really y should she asked to my dad that is not to prefer gave me some money...y they didn't told me yet about my dad don't want to bank in for me...so whats going on...aku still prefer to become a good person in all then i prefer for coMfortble in all situations..but what happen in my future..if sem2 they didn't support me in all...???oohh...actually y not in all...this situation i better feel that when i quick i can get all about i want on in my money...actually this is very..TTBE AKU DAPAT msG DARI BAPAK aku...aduhai..hah..???terpanjat aku..maty lah..sib bek bgi taw...lau xmmg merana idop ak...knapa kli ni kan ...uet ak da xde 10 angka kat blkang aku bru nk bg taw xde uet...??sal taun nih aku rasa cam khidupan aku susah sngt2...???YA ALLAH...knapa eak..??taun nih mak bpak ak bli ape jewp...adding ape jewp...kat umah uh...smpai tonggak2 bagai...siyez i can't understand...mkin aku keja,makin aku xbg mkanan n duet...pnat aku carik uet mse raya cina..memenATKAN BDAN..UNTUK ak daptkan duet..den...mkn ak keja pat time even smnggu,,,aku se cam mak bapak aku cam da xnk tanggung aku lagi da..sbb aku da keja..bukanyaa aku keja automatic dapat duet tuh time tu jgakk...erghhh...sdy gak aku kli ni kan...sbb NGAN msalah KEWANGAN ni...aku xly nk buat..anytume when i saw that they all says aku ni kaya..actually not my family rich..but..i got sumber pendapatan sendiri..mungkin dyuwang silap dengan kata2 dyuwang..aku bukan tgolong dalam uwang yg senang..i yang prefer tuk carik duet sndri...itulah AKU..sebb selama nih aku pendam rasa aku nk keja gak cam kwan2 aku yang mse awal2 ni kan...cam form2 tuh ker..??ish aku pon xtaw la kan..mmg skang aku sik taksub dengan keja..sbb parents xpnah nk bg aku duet if aku nk g mne2..mlenkan aku kumpol duet sndri..dan dri sini lah punca wang shuping untuk aku...klo xmmg lah...aku xde uet..susah idop cam ni..tp saya se puas saya enjoy saya xpnah guna diet mak bapak saya..tu yg plikkN...dyuwNG akan tgk ngan siapa dan knpa kan khidupan aku cam nih..??kdang2 kwan2 aku ksiankat aku..y my parents didn't gave me some money to go to shupping??actuallly ni lah i prefer untuk crik duet sndri slma ni..mngkin bnde ni xpntg kan untuk kowang..lau kowang brada kat tmpt aku bg ssiapa yg uwang senang mngkin sakit senya...kadang2 aku nak driku senang...knpalah slma ni zaman skola aku se susah sgt bgi ak idop dalam kedekot..dyuwang slalu ckp ak kedekot..aku bukan kedekot...ak tpaksa buat cam ni untuk bjimat...kalo kowang nak tawu ak kedekot x...ak lau de bnyak duyeet siyez aku xkemot n 1 lah aku mmg pantang lau duet ak...urang nk tentukan untuk pe kan duet2 aku tuh..ak padah xske cam ni pnye situasi...bukan ape...ak ade hak ke atasnya...buakna ak xnk tolong duet mkan..ak pnatlah..da tentulah parents aku xmampo bg duet shuping untuk ak bli brang2 dri ak..so...klo bly ak nak urang respect aku...ak buta smue uh..bukan ape,,,dri ini xsempurna sperti yang telah dilakukan oleh orang ramai tuh..pe nak semua dapat...sedapngkan aku nih..terkapai2 mencari sumber pendapatan..walaubagaimanapun...at least aku usaha untuk memperbaiki kehidupan aku..dengan aku bekerja....siyez aku xpaham seyh...knapa dan mengapa...akk aku buat aku cam uh..siap block aku bagai...lau ye pon nak malukan adk sndri xperlu lah kan nk post comment kat citu...kat sana bgai...erghh...xperlu kowt..ak se...lau ye nak discucc perlulah dalam p n c...sebab dye xtaw keadaaan aku...aku da mlz lah nk ckp dan bkongsi ngan uwang IPTA...dye ingat IPTA N IPTS kehidupanya sama agaknya..lau xpuas atih..kol la..ko yang salah kan..??spe swuh xbagi ayah nk bank in kan duet..??ak plik lah..ni lah msalahnya lau uwang tuh btol sangat..xtaw pe yang berlaku..ape yang tjadik kat sini kan....??plik lah...hmm..mngkin lau dye ade kat cini...aku da bgi tawu ayah da kan..ngan duet tuh aku nk byar duet dinner...memang padanlah muka kau kan??susahkan dri sndrik lagi kan.??aku pon da mlz lah nk harapkan urang yg nak tolong sesowang ttapi dye xikhlas serupa xpayah tolong...aku xkesah lau duet tuh dye nk bgi tros..ni nk bgi aku pastu utang lagi..bpe double aku hutang ngan ptptn lagi...ko ingat ak kat cini xde utang ngan kwan2 aku hah if aku tdesak xde uet...??ko ingat dye nk bgi ak pnjam ker lagi if dye tawu parents aku cam nih...??aku xpnah nk harpakan duet spe2...knapa khidupan aku yg dlu ngan skang sgt berbeza...???aku sudah lety ngan taun nih..knapa ly jadik cam nih..aku penat lah...siyez aku penat..bek aku xpaya smbg sem2...aku tawu khidupan family aku lagi perit ngan aku...at least jgnlah sekat aku..klo nk btindak sesuatu xjadi bank in duet bgi tawu ak awal2..agar aku lby bjimat..ni ...xbg tawu pape...agpon aya da ckp nk bank in kan duet tuh...skit atih aku taw...tiap ape aku buat kua duet aku xske kakak aku kawal dri aku..aku bukan dak kcik..aku da ckop umo..tolonglah jgn buat aku cam nih..aku rimas lah..aku tawulah handle duet cam ne..sbb ko xtaw betapa susah idop kat PENAWAR yang serba serbi mahal...brang2 yang susah nk dpt tuh lah yg dye caj mahal..tolonglah paham...aku bukan dapat duet PTPTN...INGATLAH...aku plajar IPTS BUKAN IPTA cam ko..boley la ko buat cam uh..lecturer xbkire..ka cini mostly duet..ko pahm lah INSTEDT cekik duet urang jewp...
      Lau alaun aku besar...dapat biasiswa cam ko xpe lah gak..ni hapak pon xde..aku nk kata keja pat time pon xckop nk nampung dri aku...apatah lagi nk bg mak bpak duet..mak bpak tkial2 nk support aku...mula2 bly lah kan nk support..smue enak jewp...mewah..ble sem2...btapa sedihnya aku bila awal starting cam ni..aya cam susah je nk bg aku duet...xpelah aku redha dan syukur duet yang dye bg...yg aku xly than akk ak buat aku cam nih...kan...?bg lesen tang mana ntah..kLO ak da kawen ok gak..klo ye pon..ak msih dalam tangungan kowt...HARUSKAH AKU PINJAM DUIT AKK AKU..???ak da penatlah idop cam ni..lau aku in IPTA situation yuran semua xkne tolak lagi...ok GAK...ini...??susah lah nk cakap...basically common lah lau dok IPTS KENE GUNA bnyak duet...jangan terperanjat...lagi2 kos cam aku nih...kena buat event...adoohai..maty lah aku..kalo ko se aku nih...bukan dalam family aku, buanglah aku yew...block aku ker...kan bgus tindakan ko..post kat uwang rmai kan..???kan..??pastu malukan dri kau sendri...agak lerr...maruah lah..ko cam xknal aku kan..??hahaha...ko da knal prangai aku kcik camne kan..??so ko pndai2 lah..ko buat select kat ak, xteragak2 aku ni nk buat double chess ngan ko...ko pk lah yew mne bek dan mne buruk untuk kepentingan parents ko..pembaris tuh ade yang lurus..kdang2 ade yang bangkoknya..pdai2lah pk ye cek kak...awak yang memalukan dri sendri..try to back up...i know that u love ur family but u all don't love me....i know mak lby syangkan ko dri ak..k dine..ko sowang ly buat ati mak senang...but aku xkesah pon..kbhagiaan aku adalah mostly in aku berdiri di kaki sendri..bukan harapkan parents n think about it...if i know this is the best ways i should quick..fine...u always be right..??is it right....???u are the only one be right in my family...aku se ko salah...ko nk kongkong aku cam nih..aku bukan kanak2 dan bukan bawah umo...aku da besar...dan kau xde hak nak sekat pmbelanjaan aku..sbb ko xde kat tmpt aku kat cini...ko xtaw pon duet tuh ke mana...kan..?event yang aku nk pgi uh..ko xtaw ak nk byar gne duet ape...kan ak da bg msg kat ayah yang aku nk buat duet tuh  byar uet dinner..sbb aku nk support seniour..hey xphm doe...klo ko xbgi ayah bank in duet tuh..aku xnk..ak mmg xnk duet akk aku lagi!!!!paham x!!ko pk ko da bly suffer aku sangat..??thanks sbb suffer idop akuh...bek aku keja lah camnih mak ayah!KLO KOWANG BERKIRE Nak bgi aku duet makan kat cini...aku da buat terbaik da untuk usaha untuk daptkan pendapatan..selama ni...aku msok ostel pkai duet aku...brnag2 aku smue nih..aku xharap pon mak ayah nk blikan untuk kita..kita xpnah bkire..sbb tuh adalah brang ite...buat ape mak and ayah nk bkire sal duet ngan anak2 mak n ayah..sdangkan  sapa lagi mak n ayah nk tanggung slen kita nih...akak dye da ley suffer dri dye ngan biasiswa dye..knpa msti gne nme akk knpa ske mmpergunakan dye ble ade jewp pinjaman yang dye nak buat..???aku malu dri aku djatuhkan air muka sndrik ngan parents sndri..sudahlah...better dari awal ckp siang2 pandang2 yang saya xpaya stdy jauh2...dan bgi continue kat cini...well....nasi da jadik bubur..kadangkala aku nak tnyalah..duet2 mreka brada dmana eak..??klo cam uh...aku nak crik spounser lah lau dyuwang camnih...aku xkesah lah mmg ade msalah cam ni...tp aku xly bla ngan akk ak nih..small matter pon nak memekikk kat wall aku kan??pasal duet..xmalu agaknya..sbb ko lah jgak kan..???bodo jewp nk gado dikhlayak rmai kat wall tuh..suka hati kau lah...ko xmalu ea??aku sndrik malu..sal ko takot..??smpai block aku bgai...???ermmm...tpulanglah pada kau nk block2 akuh...kau carik pasal N XBAGI AYAH BANK IN DUIT kat aku...kowang semua bekire ngan aku kan...aku ckop xpaham...IDOP AKU TERSEKSA cam ni..tolong jangan lah guide kau sangat...aku xske..sbb AKU DA BESAR DA CUKUP TAHUN...jangan nak jaga aku cam dak2 skola kena kawal pbelanjaan aku...tolonglha sedar...xde yang REMAJA suka bila duetnya dikongkong oleh FAMILY...aku ulang lagi SEKALI...JANGAN KONGKONG REMAJA yang SUDAH CUKUP UMOR...sesungguhnya...beliau mampu berdiri di kaki sendrik...JANGAN biarkan idop aku TERTEKAN dengan KEWANGAN sbb aku xnk mengalami masalah KETIKA berada di sem baru...ckoplah dengan SEM 1..SAYA TERSEKSA TIADA DUIT!tolonglah pahan situasi saya~_~..kenapa awak semua xpaham saya...???SAYA MALAZ NAK CTER KAT mak tentang semua nih..sbb SAYA XNAK BUAT ATI MAK SAYA XSENANG ngan ape yang saya hadapi...sbb MAK da ade akk, MAK xperlu saya kan..SAYA CUMA MEMBEBANKAN FAMILY kan...??smpai xnak tampung uet makan saya..msalah saya..if certain part they all rapat..ble 1 PART, i had be changeable u make me far n far wif my frends especially when i'm gonna be outsider,,,i don't want to gave other information...bukan xnak sebb saya xnk bagi mak risau begitu jgak...bukanya aku dapat bagi kowang senang dengar cter aku KAN..SO...bek xpayah pon..better aku buat hal aku sendrik...AKU BUKAN NAK KURANG HAJAR..cuma aku xnk SUASAHKAN PERASAAN MAK yang risau kan anaknya..especially aku nih..jnis xpnah nk dok diam kan...???as long as what my sis did to me...THANKS  FOR ALL u gave me BLOCKAGE ME...baru u tawu..ur mistake slama nih...menyakitkan hati saya kan..??sbb comment2 awak yang MELAMPAU dan akhirnya AWAK YG TERKENA BLIK..be ware...KO CARIK PASAL KAT WALL AKU...the solution ko da benggang ko block AKU...persoalan dari kawan aku, kakak kandung sendiri block adik kandung sendiri...????apakah..??hahaha...aku pon no answer...as i mentioned da agak dah...xsangka plak camuh skali..kNAPA SENTAP KE KAK...????

No comments:

Post a Comment