zwani.com myspace graphic comments

Saturday, January 15, 2011

HaRi YaNg MEnyEDIHkan DaN tErpeRaNJat BUat AKU ~_~

tODay...mak ak ngejot aku bangun subuh~so aku pon bangun dari tido~weee...den solat..dan ak sambung membadak...JAM 11.45 a.m aku bangun dari tido..huhu...apa jewp yang ak gapai bile ak bangun dari tido???1st hp ak yg no mxis..spe jewp mckol..kawan akuh..hmm no messages..wekkk!!Aku xkesah un..haha...bgun2 ak dengar sore Mak Ndak ak datang..hehe..agaknya beliau rindu ak kot da lme xde kat cini..beliau un datang umah..ngan xmandi+gosok gigi ak un salam..hahaha..den aku pon mam nsi goreng dan num air oren cejok..huhu...xpe2 kan..??hoho..lex ah...past uh..ak pon p melabur jap..ak lau past mam jewp ak msti nak melabur..hoho 

Den, AKU pon telihat mak ak ni dah kenapa nak p mana tuka2 baju..??

Aku: Mak nak p mana ni??
Mak: Nak p umah uwang sebelah da sakit2 nak bawak p ospital...sakit buah pinggang tgan dan kuku da biru
Aku: Hanya terpegun saja melihat dengan menimbulkan tanda tanya...jiran belah mana??Dan mengata oohhhh

Beberapa minit kemudian..aku mendengar khabar brite yang jiran saya ninggal...Patotlah ayah ni sebok call sana sini..aish....sngat rushing...turut2 aku pon rushing..hmm...Past aku makan tengah ari..aku un..siap2 p mandi..pegh berejam jgak ak dalam toilet ari ni... hahaha...ciap2 mandi jewp..jiran ak mak cik no de ngah kopek bawang...hoho..

Aku ley sempat agi..on9 balz comment2 uwang ngah sebok2 uruskan jenazah ..nk p melawat..wekkk!ustazah pon pANGGIL aku swuh p umah sbelah..ak bkata jap...lom solat agi..nti jap!den ak pon bgegas siap2 solat ak mncapai baju kuruung ak..haha pening gak nk plih bju apkah ak nk pkai kali ni..hoho..sauk jewp ap ea da..salkan wana putih bajunya..hahaha..lex ah...tdung pon ak nk pk pkai rdung apa..hoho..ak men rembat jewp tdung mak ak yang ngah berhanger uh...hihi


Mak AI...ak pon bergegas mencapai yassin untu k pergi umah ALLAHYARHAM~deN mak AK PLAK SWUH MIK GUNTING Besau LAH..n tisu gulung ak pon dengan sangat rushing pon amik ke hulu ke hilir...DEN ak pon baca teruskan baca Yassin~HMM..apa nk buat..ak kena tahan dan kuat semangat walaupon pada hakikat ak xberani mengahdap mayat..ak juz baca Yassin seowang dri di situ...yg len sebok menguruskan jenazah..ok fine..alhamdulillah tenang jua bla ak baca yassin tadi..baru ak se somthing yang ak da ly maapkan sesowang~thanks ALLAH bg ak ptunjuk..wee...kmudian mak ak pon swuh ak balik..angka kain..ak pon suka..hihi..sbb ak sowang jewp teens kat citu..

Da nak ujan dah pon..ak ngan pnuh memahami pon angkat..haha..okyh lah tuh...ak de gak buat keja umah..den ak smbg un9 fb..haha...semapt jgak ak un9 lyan comment2 huhu...bstlah gak,..tp se2 cam da borink plak..haha..pastu..ak pon xdelah kejam sgt kadang2 ak jengah kat lua mse jenazah uh dikuakan dari umah...hmm..sdy + pilu =siankan anak dye..apalah nsib beliau..dalam bliau ank angkat..den mak angkat ninggal dunia..apa kowang feel kehilangan mak angkat yang sannggup mmberi kasih sayang dye kpada ank angkat dye..??sdy kan..even bukan ank kandung~huh!pilu sangat2..dala taun ni dye nak amik SPM...aku mengucapkan takziah pada AKMAL~tp at least ak yakin dye akan berjaya satu kelak nanti...xda hal lah lau dak HS nak achieve kejayaan..

AKtiviti harian aku kat umah adalah un9 manjang~huh...se sedyh plak..ak ngat rini dapat join dak2 mmber ak jimy ngan tasya rehat..hmm...sedyh plak..tgasa rindu ble time keja..hmm..alo..lau xaku dah p bli stock2 mknan aku kat pacipic~hmm..hihi..miss POWEER PUFF GURLZ..hihi..merepek jewp ak rini..hmm ntah pape2 jewp..........yang penting skali ak xdpat lekang ngan lp..dan hp ksayangan aku sdah kembali pulang~pat ni ak da xsunyi lagi..sbb hp akuh ni..??sgt2 membawa erti buatku..dah kembali pulang~wee..ly un9 by fon past ni..hehe...un9 xun9...hAHAHA...krdt sam jewp kot lau 5ringgit topup dgi da 5ari just 4 un9..call pon nak call spe2 jewp..laupon un9 juz free..hmm..hehe..sapalah yang kat cini gne digi..??haha..xde pon kan..??hmm..okyh lah...xda hal lah..ak ly gak gayut ngan kawan2 aku~hmmm...weee...lorh~come to be reality if ati aku da beputik untuk laki..sal lah ak se sunyi bila ada kat bp??sbb ak se kat bp ni waktunya lebih pnjang compare ak brada kat penawar..huhu..


AKTIVITI MALAM aku plak adalah memasak cekodok..weee...nilah hasil jempot ikan bilis~

                                                                
                                            BAHAN2 NYA ADALAH:                
 BAWANG~dikopek bawang besar ini dan menggunakan sebelah biji sahaja...basuh dan potong halus2 berbenuk cube...
                                CILI API: 5cili api dipotong halus2~wekk!
    TEPUNG GANDUM: tuangkan tepung ke dalam mangkok sebeberapa kuantiti yang ak nak buat
   IKAN BILIS: amik segenggam ikan bilis~tumbuk mereka ke menggunakan lesung batu~weeee~
             TELUR:sebiji telur~untuk pelembut cekodok tersebut..haha

 GARAM KASAR: sesudu garam kasar diletakkan ke dalam mangkok



HEATER: Panaskan air di dalam heater~curahkan air panas ke dalam sesudu garam supaya menjadi air garam

Masukkan bahan2 diatas bawang dipotong cube..cili dipotong halus..dan ikan bilis yang sudah ditumbuk halus..dan..sebiji telur..dan masukkan air garam kedalam tepung gadum..dan gaul sehingga sebati~
               MINYAK MASAK:  Panaskan minyak masak untuk menggoreng
   Sudah siap~wink3...sedapnya,,yum3..berasa plak jempot2 ikan bilis ak kali ni..hmm~

2 comments:

  1. siriyes kot time ak dpt berita aku menangis
    solat asar terus then baca yassin menangis teruk gilaa
    sian kat famili arwah, akmal, pakcik Tapa
    siriyes rasa nak balik, tp ak tkut ak x kuat nak g bukit jalil

    akmal mcm mane?
    nangis ke?
    semalam buat kenduri x?

    ReplyDelete
  2. hmm...ari ni baru buat kenduri i think~
    aku sedyh...masa time nk baca yassin uh~
    mereka bersihkan najis allahyarham masa beliau terkapar~
    sdy semuanya time kcik2 dlu..uhuk3 dala jarang tegur dye~buat hal masing2

    ReplyDelete