zwani.com myspace graphic comments

Saturday, August 6, 2011

Kekuatan yang Ada adalah SEBUAH DOA..

mungkin selama nih aku rasa parents wa xly sara wa sepunuhnya..
it's mybe be like this..iwant to work as part time but its diucult to me..
aku xnak susahkan dyuwang lagi asik nk bagi aku duit tiap2 mnggu...
xsalah untuk ak carik punca pendapatan sendri nk tolong support diri aku..

AKU KECIANKAN PARENTS AKU...

AKU XNK DYUWANG SUSAH2 CRIK DUET...

aku nak STUDY LAGI KOT KAT CINI.. DAN walaupon banyak onak duri yang berlaku kat dunia nih.. yang harus aku tempuhi..

AKU BUKAN XSAYANGKAN PARENTS AKU..

CUMA AKU KECIAN KAN MEREKA..aku xnk dok cini habiskan duit mak bapak saya lagi..

AKU XNAK KEJA..AKU NAK STUDY N STATUS SAYA as student...

saya xnak..saya xnk gagal berhenti dalam apa jua keadaan saya...

SAYA MENCARI KEKUATAN YANG TERSIRAT DI DALAM KELEMBUTAN YANG ADA PADA DIRI AKU SENDIRI...

aku xpunya sesiapa...AKU CUMA MAHU  diri aku better..dari owang len..

APA YANG AKU NAK..AKU NAK DAPATKAN..aku xnak susahkan owang len..

CUKUPLAH...aku mintak parents aku duit tiap2 mnggu...aku dah xsanggup..menderita cam nih..

CUKUPLAH aku dengar kawan bek ak yg skang quick stdying carik duit sndri cam nk rak byar broadband sndri..whatever uh smue..saya belum bersedia..untuk KERJA SEBANAR...

saya mencarik kekuatan dalam idop saya bertahan dengan apa owang sekeliling buat dengan aku..

ternyata dyuwang cuba untuk menolong ak...tapi kehidupan aku terlampau sayangkan owang tersebut sehingga apa yg aku ade HILANG ...

JALAN TERBAIK AKU BUKAN MENCARI MUSUH...AKU MENCARI KEBENARAN DISEBALIK PERSEMBUNYIAAN...

aku bukan sesiapa untuk sesiapa...xsemua orang ly paham kita...JANGAN PERNAH SALAHKAN ORANG LEN...

SEBELUM BENDE YANG LEBIH BURUK BERLAKU..

PERLU KER UNTUK AK BERUBAH SEANDAINYA DIRI DYE XBRUBAH...

SAYA BUKAN TERBAIK...tp saya cuba jadik yang TERBAIK dalam idop dye..

PASAL DYE TIDO...NAK KEJA...semuanya point semata2 nak panahkan kesalahan tersebut pada aku...

KENAPA KAT DUNIA NIH ADA OWANG HASAD-DENGKI NGAN AKUH..??

AKUH XPERNAH pon merampas kebahagiaan ORANG LAIN...

akuh xpnah ambil drinya..dari sesiapa...

AKU PERTAHANKAN SEMUA INI..

TETAPI..alasan dye sungguh senang..

SUMPAH! APA SALAH AKU...DOSA AKU KAT DYE...MACAM AKU PERNAH CURANG PLAKK...

PK AH..aku setia...xpe...DOA ORANG TERANIAYA..akan dimakbulkan..

perlu ker saya berubah hanya sebab memberikan lagi kesakitan pada diri saya...

IDOP INI TIDAK ADIL..

YA ALLAH...aku xpinta untuk diri aku jadi begini..

YA ALLAH...KAU BUKAKANLAH PINTU HATI OWANG2 untuk sujud kepadamu YA ALLAH YANG MENGHASAD DENGKI terhadap Kebaikan yang aku buat SELAMA ini...

KAU BUKAKANLAH PINTU HATI DYE YA ALLAH..SUNGGUHPUN AKU BUKAN KALANGAN OWANG YG TERBAIK DI DALAM UMATMU..aku mohon maap...

AKU SAYANGKAN ALLAH..aku takot kot idop ini..mungkin selama ini ak berniat untuk ubahkan beliau untuk menuju ke jalan mu YA ALLAH..TP aku tak kuat..selagi mana aku duk kat dunia nih...ak xsempurna untuk membawanya ke pangkal jalan..TETAPI niat aku sudah lame berputik..

BAGAIMANA lagi untuk aku membawanya ke jalan yang benar..??sedangkan beliau mendengar KATA ibunya...SAHAJA..niat aku baik..unntuk membawanya..tapi tebalkanlah imanku untuk berbuat demikian...AKU TAHU XSEMUDAH YG DISANGKA KITA UBAH ORANG...bagaimana untuk aku mengubahnya YA ALLAH..tuhan mencipta alam...?

WALAUPUN AKU TIDAK SALAH APA2...tetapi ak xsuka MENGGUNAKAN NAMAMU..SELAGI AKU DUDUK KAT DUNIA NIH...seboleh2nya aku mahu berjihad..tetapi sebelum ak merubahnya..aku xda niat untuk bergaduh denganya ya ALLAH..

AKU CUBA MENYELESAIKAN DAN BERBINCANG..

BUKAN PERPISAHAN DIMINTA..XSEMUA ORANG KAT DUNIA NIH PERECT...aku cuba pertahankan tetapi dye buat aku cam nih..

AKU HANYA MAMPU BERDOA..BERSABAR...SEPERTI MANA dye hancurkan perasaan saya..mmberi harapan kat sy..KESABARAN....SEGALA MAKIAN YG DLIPAHKAN... ALHAMDULIILLAH...

pulau...??AKU ingat kata2 beliau..xpe sedangkan RASULLAH S.W.T dibaling dengan taik..dye xlawan balik apa yg owang uh buat kat dye,,,aku sedang buat cam uh...

XPE..mungkin aku sukar untuk bergaul ngan owang sebab ak FOKUSKAN dye sorang sampai aku jadik cam nih...tp...dari mata kaca..kehidupan kat dunia nih...sangat menguntungkan bila tiada orang ganggu kami..dye mencari apa yg dye hilang..DYE TEMU BALIK.. aku cuba menyelamatkan keadaan tapi dyuwang anggp saya lemah..

SAYA MENCARI KEKUATAN...SILA bagi saya NUR FATIN yang dahulu..??jadikan aku orang yg kuat menentang kerana laki..dan bukan lemah seperti ini...aku xrasa apa aku buat itu salah..

biarkan dye dye xkan pernah JUMPA PEREMPUAN YANG SANGGUP SETIA dengan dye campai sanggup lalui onak duri sehingga aku dibuang...

KALAU dye kesiankan aku, dye xperlu ak tingglkan dye dan carik owang lain.. seberpa lama dye buat kat aku..selagi itulah dye hutang air mata denganku...apa seyh..KEHIDUPAN KAT DUNIA NIH..XSELALUNYA DI ATAS..

AKU AKAN MENCARI DIMANA KEHIDUPAN AKU YANG SEBENAR..siapa lagi yang ingin membawa saya ke dalam masyarakat?kalau bukan dye..?mungkin pikiran saya fikir bukan2.. saya rasa saya perlu pergi dalam dunia penuh dengan ALPA ini...

BERCINTA dalam kalangan orang yang sedang memerhati amat sukar,..DAN pasti ramai xske saya..

JANGAN PERNAH UBAH KELEBIHAN YANG SAYA ADA...saya adalah diri saya..saya bukan HIPOKRIT...!! SAYA BAIK HATI..!! saya mencari diri saya yang dahulu...tolong pulangkan saya pada yang asal...ANTI LAKI UNTUK BERCINTA..!!! jikalau hati ini sudah disunting..takkan sama bila hati ingin dipisahkan..SAYA MINTA MAAF..SAYA XBOLEH TERIMA...APA YG AWAK NAKKAN ITU...

KITA IDOP KAT DUNIA INI PERLU PERCAYA ANTARA SATU SAMA LAIN...dan perlu bertolak ansur...dan bukanlah bagi saya hukuman xsewajarnya seandainya saya xpernah lakukan apa yang dia buat..

kenapa mesti hubungan saya dan dia mesti orang tue mereka msok campo..??ini pasal saya dengan dye..cukuplah..kau lukakan hati aku..cukuplah sampai bila ko nk seksa aku..??aku xpernah untuk mencari lelaki lain..yelah kau lah terhebat kat dunia ini..niat aku baik..

KITA IDOP BERLANDASKAN NIAT...bukan hasad dengki..dan hanya judge book by it coverage..manusia kat dunia nih..banyak tipu helah untuk melepaskan diri dye..btol x..??tapi aku buka mcam uh...mmgxde owang kat dunia nih yang akan mengaku kesalahan diri dia..KEJUJURAN ITU PENTING DALAM KEHIDUPAN...

No comments:

Post a Comment